HealthyLIFE

HealthyLIFE is een leefstijlprogramma van twee jaar voor volwassenen met overgewicht/obesitas. Het doel? Het bevorderen van een gezond(ere) leefstijl. De nieuwe leefstijl draagt bij aan een verbetering van je kwaliteit van leven, zelfredzaamheid en betere gezondheid.

min leestijd
img_0076.jpg

Leefstijlcoaching (CooL)

Onder begeleiding van een leefstijlcoach werk je 2 jaar aan je eigen gezondheidsdoelen. Tijdens groepssessies krijg je informatie en praktische tips over verschillende thema’s, zoals voeding, bewegen, stress, ontspanning en slaap. Daarnaast heb je twee individuele gesprekken met de leefstijlcoach, waarbij er verder ingezoomd wordt op je eigen gezondheidsvragen.

beweegcoaching

De beweegcoaching duurt 14 weken en start gelijk met het CooL-programma. Tijdens de beweegcoaching staan twee doelen centraal. Plezier ervaren tijdens het bewegen én een beweegvorm vinden die bij jou past.
De beweegcoaching bestaat uit 3 onderdelen:
1.De beweegsessies:
Elke week vindt er een beweegsessie van één uur plaats onder begeleiding van een beweegcoach. Iedereen kan op een verantwoorde manier meedoen op zijn of haar eigen niveau, zodat iedereen plezier ervaart. 
2.De fitheidstest:
Om je algehele fitheid en vooruitgang in kaart te brengen, wordt er op vier momenten een fitheidstest afgenomen. Aan het begin én aan het eind van de beweegcoaching, na 8 maanden en na 2 jaar. Tijdens de testen wordt je lenigheid, kracht, valrisico en conditie gemeten. 
3.De individuele gesprekken:
Tijdens de beweegcoaching heb je twee individuele gesprekken met de beweegcoach. Samen bespreken jullie o.a. welke beweegvorm je leuk vindt, wat eventuele drempels zijn voor jou en wat jij nodig hebt om structureel te blijven bewegen. Daarnaast worden persoonlijke doelen en/of een actieplan opgesteld.

positieve gezondheid

Positieve Gezondheid is een brede kijk op gezondheid. Het accent ligt niet op ziekte, maar op jou als mens zelf, op je veerkracht en op wat jou gelukkig maakt. Door deze brede benadering ligt de focus niet alleen op fysieke uitdagingen, maar ook op sociale en emotionele uitdagingen. Je brengt door middel van een vragenlijst je eigen gezondheid in kaart. Daarna bepaal je zelf wat je gezondheidsdoel(en) zijn en waar je aan wilt werken.